Tuesday 1 December 2015

Does watching channels which promote Magic, sooth saying, sorcery, fortune telling etc. similar to going to those kuhhan ?





السؤال: سائل يقول: إنه مما لا شك فيه خطر القنوات الفضائية الهابطة، وأشدها التي تدعو إلى الشرك والسحر والكهانة؛ السؤال: هل مشاهدة قنوات السحر والكهانة من إتيان الساحر والكاهن، فيدخل في الوعيد؟
الجواب: هو الحقيقة مقارب له، لأنك إذا أتيته في منزله، الآن تشوفه بالشاشة تسمع كلامه، ترى أفعاله، قد ترى ما لا تراه أحيانا في منزله في الحقيقة مشاهدتها، وسماعها، والجلوس عندها من الأمور الخطيرة، فإن هذه القنوات فيها شركيات، وفيها خرافات، وفيها انحلاليات وإنحطاط، أي إذا ان الإنسان يهبط إلى أن يكون -أعوذ بالله- أعظم من البهيمة، يعني قنوات شر، فينبغي أن يختار منها ما فيه منفعة، ويترك ما فيه بلاء، ويوعي أبناءه، ويثقفهم ثقافة إسلامية لعلهم أن يحرصوا على البعد عنها.
http://www.mufti.af.org.sa/node/2161
📛 احذر قراءة الأبراج
▫️▫️▫️▫️

↩️قال الشيخ صالح آل الشيخ حفظه الله:

☝️من قرأ الصفحة التي فيها الأبراج وهو يعلم برجه الذي ولد فيه أو يعلم البرج الذي يناسبه وقرأ ما فيه،

👈فكأنه سأل كاهنا
🚫فلا تقبل له صلاة أربعين يوما،

✋فإن صدق بما في تلك الأبراج
🚫فقد كفر بما أنزل على محمد صلى الله عليه وسلم إلى أن قال:

❌وإدخال شيء من الجرائد التي فيها ذلك البيوت معناه إدخال للكهنة إلى البيوت.

▫️▫️▫️▫️
🔃[ التمهيد شرح كتاب التوحيد (ص 349)]
➖➖➖➖ 
Some Actions which Conflict with Aqeedah & Tawheed

READING YOUR STAR SIGN, EVEN THOUGH KNOWING ITS FALSE, ALLAH WILL STILL NOT ACCEPT YOUR SALAH FOR 40 DAYS!

Shaykh Salih Alaa ash - Shaykh [حفظه الله] said:

❝Whoever reads the page which contains star signs and he knows the star sign of when he was born, or he knows that star sign which is significant for him, and he reads the comments mentioned in that star sign then it is as if he has asked a soothsayer/fortune teller. So his prayer would not be accepted for forty days.

If he attests to it and believes in that star sign then he has disbelieved in that which was revealed to Muhammad [ﷺ] ... [the Shaykh continues saying:] and if he brings home newspapers which contain these type of things then it is as if he brought a soothsayer/fortune teller into his house.❞

[Tamheed Sharh Kitaab al Tawheed, (Page: 349) | Translated By Abbas Abu Yahya Miraath al-Anbiyya]

No comments:

Post a Comment